ISO 9001
Kliendi vajadus
ISO 9001 standardi nõuetest lähtuva kvaliteedijuhtimissüsteemi abil paraneb protsesside juhtimine, mis aitab suurendada kliendi rahulolu. ISO 9001 on ka hea müügiargument.
- Avalikus ja erasektoris otsivad kliendid tihti usaldust, mida saab pakkuda efektiivse kvaliteedijuhtimissüsteemi abil.
- Koostööpartnerid võivad nõuda kvaliteedisertifikaati, et tagada oma klientidele pakutava toote või teenuse kvaliteet.
ISO 9001 sisu
ISO on levinumaid kvaliteedijuhtimissüsteemi standardeid, millest ISO 9001:2008 määratleb nõuded kvaliteedisüsteemile ning teised (ISO 9000:2007 ja ISO 9004:2001) annavad juhised tõlgendamiseks ja rakendamise abistamiseks. ISO 9000 standardite sari on rahvusvaheliselt tunnustatud. Eestis on sertifitseeritud üle 700 organisatsiooni. ISO 9001 kõige lihtsamalt:
- Öelge, mida teete • kirjeldage, kuidas töö toimub.
- Toimige nii • tagage, et tehakse nii, nagu kirja pandud.
- Tõendage • koostage ja säilitage asjakohased kirjed/tõendid.
Väärtus kliendile
1. Organisatsiooni tegevused dokumenteeritakse ja töötajate vastutus reglementeeritakse –
- organisatsiooni tulemuslikkuse ja tootlikkuse paranemine, tootmiskulude vähenemine ning efektiivsuse suurenemine;
- toimub organisatsiooni süsteemne keskendumine kliendi ootuste rahuldamisele ning klientide rahulolu suurenemine;
- toimub pidev organisatsiooni tegevuste ülevaatamine, mis soodustab eesrindlike kogemuste ja värskete ideede levimist.
2. Organisatsioon sertifitseeritakse –
- avanevad uued turustusvõimalused (eksport, uued kliendid);
- organisatsiooni maine tõuseb klientide ja partnerite silmis;
- paraneb hangete võitmisel konkurentsivõime.
3. Organisatsiooni kultuuris tekivad muutused –
- paraneb meeskonnatöö ning tööga rahulolu;
- töötajate pühenduvuse ja distsipliini suurenemine;
- firmasisese juhtimise ja kommunikatsiooni paranemine.
Majandusharu kogemus
Ehitus, jae- ja hulgikaubandus, mööblitööstus