Tasuvusanalüüs
Kliendi vajadus
Äriidee realiseerub vaid juhul, kui autor teema nii enda kui ka potentsiaalsete investorite jaoks selgeks teeb. Tuleb leida vastused järgmistele küsimustele:
- Millised on reaalsed võimalused äriprojekti teostamiseks?
- Kui suur on esialgne investeering?
- Mis aja jooksul see end investoritele ära tasub?
Tasuvusanalüüsi sisu
Projekti tasuvust hinnatakse projekti kulu ja eeldatava kasu omavahelise võrdlemise teel. Tasuvusanalüüsi koostamise raames kasutatakse järgnevaid meetodeid:
- tasuvusaeg – see näitaja mõõdab, kui kiiresti projekti elluviimiseks esialgselt kulutatud raha organisatsioonile tagasi tuleb;
- praegune puhasväärtus – see meetod näitab tulumaksujärgsete rahavoogude nüüdisväärtuse ja investeeringute esialgsete kulude vahet;
- sisemise tulususe rentaablus – selle meetodi abil antakse vastus küsimusele, millise tulususe projekt annab; modifitseeritud sisemine rentaablus – selle meetodi abil võrreldakse lõppväärtuse esialgsete kuludega, arvestades projekti lõpptähtaega;
- tasuvuspunkti analüüs – selle meetodi abil arvutatakse välja minimaalne tootmismaht, mille puhul saavutatakse kasum.
Väärtus kliendile
Tasuvusanalüüsi tulemusena on ettevõtja võimeline:
- hindama äriprojekti käivitamiseks vajaliku investeeringu suurust;
- määratlema äriprojekti tulusust;
- hindama äriprojekti tasuvusaja pikkust;
- määratlema tootmis-/teenindusmahu kasumlikkust.
Majandusharu kogemus
- Biotehnoloogia
- Ehitus
- Ehitusmaterjalide tootmine
- Haridusasutus
- Hotellindus ja SPA
- Kergetööstus
- Kütuse tootmine
- Toiduainetööstus
- Transport
- Raudtee infrastruktuur
- Raudtee veerem