Tasuvusanalüüs

Kliendi vajadus
Äriidee realiseerub vaid juhul, kui autor teema nii enda kui ka potentsiaalsete investorite jaoks selgeks teeb. Tuleb leida vastused järgmistele küsimustele:

  • Millised on reaalsed võimalused äriprojekti teostamiseks?
  • Kui suur on esialgne investeering?
  • Mis aja jooksul see end investoritele ära tasub?

Tasuvusanalüüsi sisu
Projekti tasuvust hinnatakse projekti kulu ja eeldatava kasu omavahelise võrdlemise teel. Tasuvusanalüüsi koostamise raames kasutatakse järgnevaid meetodeid:

  • tasuvusaeg – see näitaja mõõdab, kui kiiresti projekti elluviimiseks esialgselt kulutatud raha organisatsioonile tagasi tuleb;
  • praegune puhasväärtus – see meetod näitab tulumaksujärgsete rahavoogude nüüdisväärtuse ja investeeringute esialgsete kulude vahet;
  • sisemise tulususe rentaablus – selle meetodi abil antakse vastus küsimusele, millise tulususe projekt annab; modifitseeritud sisemine rentaablus – selle meetodi abil võrreldakse lõppväärtuse esialgsete kuludega, arvestades projekti lõpptähtaega;
  • tasuvuspunkti analüüs – selle meetodi abil arvutatakse välja minimaalne tootmismaht, mille puhul saavutatakse kasum.

Väärtus kliendile
Tasuvusanalüüsi tulemusena on ettevõtja võimeline:

  • hindama äriprojekti käivitamiseks vajaliku investeeringu suurust;
  • määratlema äriprojekti tulusust;
  • hindama äriprojekti tasuvusaja pikkust;
  • määratlema tootmis-/teenindusmahu kasumlikkust.

Majandusharu kogemus

  • Biotehnoloogia
  • Ehitus
  • Ehitusmaterjalide tootmine
  • Haridusasutus
  • Hotellindus ja SPA
  • Kergetööstus
  • Kütuse tootmine
  • Toiduainetööstus
  • Transport
  • Raudtee infrastruktuur
  • Raudtee veerem